REGULAMIN SERWISU INTERNETOWEGO
WWW.TRADINGMARKETS.PL
§ 1
POSTANOWIENIA OGÓLNE
1. Serwis http://www.tradingmarkets.pl działa na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie.
2. Regulamin określa warunki zawierania i rozwiązywania Umów Sprzedaży Usług oraz Umów o dostarczanie Usługi
Cyfrowej, tryb postępowania reklamacyjnego, a także rodzaje i zakres usług świadczonych drogą elektroniczną
przez Serwis http://www.tradingmarkets.pl, zasady świadczenia tych usług, warunki zawierania i rozwiązywania umów
o świadczenie usług drogą elektroniczną.
3. Każdy Usługobiorca z chwilą podjęcia czynności zmierzających do korzystania z Usług Elektronicznych Serwisu
http://www.tradingmarkets.pl zobowiązany jest do przestrzegania postanowień niniejszego Regulaminu.
4. Serwis umożliwia zdobycie wiedzy na temat rynków kapitałowych oraz szeroko pojętego tradingu poprzez
wykupienie dostępu do kursu.
5. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy:
5.1. ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r.,
5.2. ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r.,
5.3. ustawy o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich z dnia 23 września 2016 r.,
5.4. ustawy Kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r.
5.5. oraz inne właściwe przepisy prawa polskiego.
§ 2
DEFINICJE ZAWARTE W REGULAMINIE
1. REGULAMIN – niniejszy regulamin Serwisu.
2. SERWIS – Serwis internetowy Usługodawcy działający pod adresem http://www.tradingmarkets.pl
3. USŁUGA ELEKTRONICZNA – usługa świadczona drogą elektroniczną przez Usługodawcę na rzecz Usługobiorcy za
pośrednictwem Serwisu.
4. FORMULARZ REJESTRACJI – formularz dostępny na stronie internetowej http://www.tradingmarkets.pl umożliwiający
utworzenie Konta.
5. KONTO – oznaczony indywidualną nazwą (loginem) oraz hasłem, zbiór zasobów w systemie teleinformatycznym
Usługodawcy, w którym gromadzone są dane Usługobiorcy w tym informacje o złożonych Zamówieniach.
6. FORMULARZ KONTAKTOWY – formularz dostępny na stronie internetowej http://www.tradingmarkets.pl
umożliwiający wysłanie wiadomości do Usługodawcy.
7. FORMULARZ ZAMÓWIENIA – formularz dostępny na stronie internetowej http://www.tradingmarkets.pl umożliwiający
złożenie Zamówienia.
8. SPRZEDAWCA, USŁUGODAWCA – TOM FUTURE SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ wpisana do
Rejestru Przedsiębiorców przez SĄD REJONOWY W KIELCACH, X WYDZIAŁ GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU
SĄDOWEGO pod numerem KRS: 0000987019, kapitał zakładowy: 5 000 zł, miejsce wykonywania działalności oraz
adres do doręczeń: ul. Stefana Okrzei 62D/3, 25-526 Kielce, adres poczty elektronicznej (e-mail):
tomaszlygonski@gmail.com, numer telefonu: – – – – – – – – – .
9. USŁUGOBIORCA – osoba fizyczna, osoba prawna albo jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości
prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną korzystająca z Usługi Elektronicznej.
10. KLIENT – Usługobiorca, który zamierza zawrzeć lub zawarł Umowę Sprzedaży lub Umowę o dostarczanie Usługi
Cyfrowej ze Sprzedawcą.
11. KONSUMENT – osoba fizyczna, która dokonuje z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z
jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
12. PRZEDSIĘBIORCA – osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której
ustawa przyznaje zdolność prawną, prowadząca we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową.
13. USŁUGA – dostępna w Serwisie usługa będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
14. USŁUGA CYFROWA – usługa pozwalająca Klientowi na wytwarzanie, przetwarzanie, przechowywanie lub dostęp
do danych w postaci cyfrowej, wspólne korzystanie z danych w postaci cyfrowej, które zostały przesłane lub
wytworzone przez Klienta lub innych użytkowników tej usługi oraz inne formy interakcji za pomocą danych w
postaci cyfrowej.
15. UMOWA SPRZEDAŻY – Umowa Sprzedaży Usługi zawarta między Klientem, a Sprzedawcą za pośrednictwem
Serwisu.
16. UMOWA O DOSTARCZANIE USŁUGI CYFROWEJ – umowa zawarta między Klientem, a Sprzedawcą za
pośrednictwem Serwisu, której przedmiotem jest Usługa Cyfrowa.
17. ZAMÓWIENIE – oświadczenie woli Klienta stanowiące ofertę zawarcia Umowy Sprzedaży Usługi lub Umowy o
dostarczenie Usługi Cyfrowej ze Sprzedawcą.
18. CENA – wartość wyrażona w jednostkach pieniężnych, którą Klient jest obowiązany zapłacić Sprzedawcy za
Usługę lub Usługę Cyfrową.
19. ŚRODOWISKO CYFROWE – sprzęt komputerowy, oprogramowanie i połączenia sieciowe wykorzystywane przez
Klienta w celu uzyskania dostępu do Usługi Cyfrowej lub w celu korzystania z niej.
20. KOMPATYBILNOŚĆ – współdziałanie Usługi Cyfrowej ze sprzętem komputerowym lub oprogramowaniem, które
są zazwyczaj używane do korzystania z Usługi Cyfrowej tego samego rodzaju, bez konieczności ich
przekształcania.
21. FUNKCJONALNOŚĆ – zdolność Usługi Cyfrowej do pełnienia swoich funkcji z uwzględnieniem jej przeznaczenia.
22. INTEGRACJA – połączenie Usługi Cyfrowej z elementami Środowiska Cyfrowego Klienta i włączenie jej do tych
elementów w celu zapewnienia zgodności z Umową o dostarczanie Usługi Cyfrowej.
23. INTEROPERACYJNOŚĆ – zdolność Usługi Cyfrowej do współdziałania ze sprzętem komputerowym lub
oprogramowaniem innymi niż te zazwyczaj używane do korzystania Usługi Cyfrowej tego samego rodzaju.
§ 3
INFORMACJE DOTYCZĄCE USŁUG I USŁUG CYFROWYCH ORAZ ICH ZAMAWIANIA
1. Serwis http://www.tradingmarkets.pl prowadzi sprzedaż Usług oraz Usług Cyfrowych za pośrednictwem sieci Internet.
2. Usługi Cyfrowe oferowane w Serwisie są Funkcjonalne, Kompatybilne i Interoperacyjne ze sprzętem
spełniającym wymagania techniczne wskazane na stronie Serwisu oraz/lub niniejszym Regulaminie.
3. Informacje znajdujące się na stronach internetowych Serwisu nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów
prawa. Klient, składając Zamówienie, składa ofertę kupna określonej Usługi lub Usługi Cyfrowej na warunkach
podanych w ich opisie.
4. Cena Usługi lub Usługi Cyfrowej uwidoczniona na stronie internetowej Serwisu podana jest w złotych polskich
(PLN) i zawiera wszystkie składniki.
5. Cena Usługi lub Usługi Cyfrowej uwidoczniona na stronie Serwisu jest wiążąca w chwili złożenia przez Klienta
Zamówienia. Cena ta nie ulegnie zmianie niezależnie od zmian Cen w Serwisie, które mogą się pojawić w
odniesieniu do poszczególnych Usług lub Usług Cyfrowych po złożeniu przez Klienta Zamówienia.
6. Sprzedawca w sposób jednoznaczny informuje Klientów o Cenach jednostkowych oraz promocjach i obniżkach
Cen Usług lub Usług Cyfrowych. Obok informacji o obniżce, Sprzedawca uwidacznia najniższą Cenę Usługi lub
Usługi Cyfrowej, która obowiązywała w okresie 30 dni przed wprowadzeniem obniżki, a jeśli Usługa lub Usługa
Cyfrowa są oferowane do sprzedaży w okresie krótszym niż 30 dni – Sprzedawca uwidacznia ich najniższą Cenę,
która obowiązywała w okresie od dnia rozpoczęcia oferowania Usługi lub Usługi Cyfrowej do sprzedaży do dnia
wprowadzenia obniżki.
7. Zamówienia można składać poprzez witrynę internetową za pomocą Formularza Zamówień (Serwis
http://www.tradingmarkets.pl) – 24 godziny na dobę przez cały rok,
8. W celu złożenia Zamówienia, Klient ma obowiązek rejestracji Konta w Serwisie.
9. Warunkiem złożenia Zamówienia w Serwisie przez Klienta jest zapoznanie się z Regulaminem i akceptacja jego
postanowień w czasie składania Zamówienia.
10. Usługi lub Usługi Cyfrowe dostępne w Serwisie są przeznaczone wyłącznie do użytku własnego Klienta i nie mogą
być wykorzystywane do innych celów w szczególności o charakterze doradczym lub informacyjnym dla innych
osób.
11. W przypadku, gdy Usługodawca jest zmuszony, przed rozpoczęciem wykonania Usługi z przyczyn od niego
niezależnych, zmienić istotne warunki Umowy z Klientem, niezwłocznie powiadomi o tym Klienta.
12. W sytuacji, o której mowa w pkt 11 niniejszego paragrafu Klient jest zobowiązany niezwłocznie poinformować
Sprzedawcę, czy:
12.1. przyjmuje proponowaną zmianę Umowy albo
12.2. odstępuje od Umowy Sprzedaży za natychmiastowym zwrotem wszystkich wniesionych przez Klienta
świadczeń i bez obowiązku zapłaty jakiejkolwiek kary umownej.
13. Jeżeli Klient odstępuje od Umowy Sprzedaży zgodnie z pkt 12 niniejszego paragrafu lub jeżeli Sprzedawca
odwołuje wykonanie Usługi stanowiącej przedmiot Umowy Sprzedaży z przyczyn niezależnych od Klienta, Klient
ma prawo, według swojego wyboru:
13.1. otrzymać Usługę zastępczą o tym samym lub wyższym standardzie, chyba że zgodzi się na usługę o
niższym standardzie za zwrotem różnicy w cenie,
13.2. żądać natychmiastowego zwrotu wszystkich wniesionych przez niego świadczeń.
14. Sprzedawca odpowiada za niewykonanie lub nienależyte wykonanie Usługi, chyba że niewykonanie lub
nienależyte wykonanie jest spowodowane wyłącznie:
14.1. działaniem lub zaniechaniem Klienta,
14.2. działaniem lub zaniechaniem osób trzecich, nieuczestniczących w wykonywaniu usług
przewidzianych w Umowie Sprzedaży, jeżeli tych działań lub zaniechań nie można było przewidzieć ani
uniknąć,
14.3. siłą wyższą (zdarzenie o charakterze przypadkowym lub naturalnym tj. żywiołowym, nie do
uniknięcia, takie, nad którym Sprzedawca nie panuje, zwłaszcza zdarzenia o charakterze katastrofalnych
działań przyrody i zdarzenia nadzwyczajne w postaci zaburzeń życia zbiorowego, jak wojna, zamieszki
krajowe, epidemia, awaria systemu informatycznego niespowodowana przez Sprzedawcę).
15. Wymagania techniczne Usługi Cyfrowej Sprzedawca podaje w ich opisie na stronie Serwisu.
16. Jeśli dana Usługa Cyfrowa podlega aktualizacjom, Sprzedawca informuje Klienta o aktualizacjach oraz
konsekwencjach jej niezainstalowania:
16.1. w przypadku dostarczania Usługi Cyfrowej w sposób ciągły – przez cały okres trwania Umowy o
dostarczanie Usługi Cyfrowej,
16.2. w przypadku dostarczania Usługi Cyfrowej w sposób jednorazowy lub częściami – przez czas zasadnie
oczekiwany przez Klienta, z uwzględnieniem celu wykorzystywania Usługi Cyfrowej a także okoliczności i
charakteru Umowy o dostarczanie Usługi Cyfrowej.
17. Klient zobowiązany jest do instalowania aktualizacji dostarczanych przez Sprzedawcę w rozsądnym czasie.
Niezainstalowanie przez Klienta aktualizacji zgodnie z instrukcją dostarczoną przez Sprzedawcę i po
poinformowaniu Klienta o skutkach braku instalacji aktualizacji, powoduje wyłączenie odpowiedzialności
Sprzedawcy za brak zgodności Usługi Cyfrowej z Umową.
§ 4
ZAWARCIE UMOWY SPRZEDAŻY ORAZ UMOWY O DOSTARCZENIE USŁUGI CYFROWEJ
1. Do zawarcia Umowy Sprzedaży lub Umowy o dostarczenie Usługi Cyfrowej, niezbędne jest wcześniejsze złożenie
przez Klienta Zamówienia udostępnionymi przez Sprzedawcę sposobami, zgodnie z § 3 pkt 7 oraz 9 Regulaminu.
2. Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie.
3. Potwierdzenie przyjęcia Zamówienia, o którym mowa w pkt 2 niniejszego paragrafu powoduje związanie Klienta
jego Zamówieniem. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia następuje poprzez przesłanie wiadomości e-mail.
4. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia zawiera:
4.1. potwierdzenie wszystkich istotnych elementów Zamówienia,
4.2. formularz odstąpienia od umowy,
4.3. pouczenie o utracie prawa do odstąpienia do umowy o dostarczanie Usługi Cyfrowej lub Umowy Sprzedaży
zawartej na odległość,
4.4. niniejszy Regulamin zawierający pouczenie o prawie do odstąpienia od umowy.
5. Z chwilą otrzymania przez Klienta wiadomości e-mail, o której mowa w pkt 4 niniejszego paragrafu, zostaje
zawarta Umowa Sprzedaży lub Umowa o dostarczenie Usługi Cyfrowej między Klientem, a Sprzedawcą.
6. Każda Umowa Sprzedaży oraz Umowa o dostarczenie Usługi Cyfrowej będzie potwierdzana dowodem zakupu
(Faktura VAT lub rachunek), który będzie wysyłany pocztą elektroniczna na adres mailowy Klienta podany w
Formularzu Zamówienia.
§ 5
SPOSOBY PŁATNOŚCI
1. Sprzedawca udostępnia płatność za pośrednictwem elektronicznego systemu płatności (iMoje, Stripe).
2. W przypadku płatności za pośrednictwem elektronicznego systemu płatności Klient dokonuje zapłaty przed
rozpoczęciem realizacji Zamówienia. Elektroniczny system płatności umożliwia dokonanie płatności za pomocą
karty kredytowej lub szybkiego przelewu z wybranych polskich banków.
3. Klient zobowiązany jest do dokonania zapłaty Ceny z tytułu Umowy Sprzedaży lub Umowy o dostarczenie Usługi
Cyfrowej w terminie 15 minut, przed rozpoczęciem świadczenia Usługi lub Usługi Cyfrowej, chyba że Umowa
stanowi inaczej.
4. Usługa zostanie wykonana, a Usługa Cyfrowa dostarczona dopiero po ich opłaceniu.
§ 6
USŁUGI ORAZ USŁUGI CYFROWE
1. Usługa Cyfrowa jest dostarczana po upływie terminu do odstąpienia od Umowy o dostarczanie Usług Cyfrowych,
chyba że Klient uprzednio wyraził wyraźną zgodę na dostarczenie Usługi Cyfrowej przed upływem tego terminu.
2. Z zastrzeżeniem ust. 1, dostarczenie Usługi Cyfrowej następuje na adres e-mail wskazany przez Klienta w
Formularzu Zamówienia i niezwłocznie tj. do 24 godzin od pozytywnej autoryzacji transakcji przez elektroniczny
system płatności.
3. Dokładne opisy poszczególnych Usług oraz Usług Cyfrowych, a także szczegóły na temat wchodzących w ich skład
elementów znajdują się na stronie Serwisu.
4. Sprzedawca dostarcza Klientowi Usługę Cyfrową w najnowszej dostępnej wersji.
5. Kurs prezentowany za pośrednictwem Serwisu składa się z Usług oraz Usług Cyfrowych, które stanowią wspólną
całość mającą umożliwić Klientowi nabycie wiedzy oraz doświadczenia w zakresie tradingu za pomocą różnych
instrumentów finansowych.
6. Usługa jest świadczona po upływie terminu do odstąpienia od Umowy Sprzedaży, chyba że Klient uprzednio
wyraził wyraźną zgodę na wykonanie Usługi przed tym terminem, a Usługa została w pełni wykonana za zgodą
Klienta.
§ 7
REKLAMACJA
1. Podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy wobec Klienta będącego Konsumentem lub podmiotem, o
którym mowa w § 10 Regulaminu, z tytułu braku zgodności Usługi lub Usługi Cyfrowej z umową, są określone w
ustawie o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r.
2. Podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy wobec Klienta będącego Przedsiębiorcą, o którym mowa w § 9,
z tytułu rękojmi są określone w ustawie Kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r.
3. Sprzedawca jest odpowiedzialny wobec Klienta będącego podmiotem, o którym mowa w § 10 Regulaminu, za
brak zgodności Usługi z umową, istniejący w chwili wykonania Usługi i ujawniony w ciągu 2 lat od tej chwili,
chyba że termin przydatności Produktu określony przez Sprzedawcę lub osoby działające w jego imieniu jest
dłuższy.
4. Sprzedawca jest odpowiedzialny wobec Klienta będącego Konsumentem lub podmiotem, o którym mowa w § 10
Regulaminu, za brak zgodności Usługi Cyfrowej z Umową:
4.1. w przypadku gdy Usługa Cyfrowa jest dostarczana Klientowi w sposób ciągły – przez cały okres trwania
Umowy,
4.2. w przypadku, gdy Usługa Cyfrowa jest dostarczana w sposób jednorazowy lub częściami – Sprzedawca
odpowiada za brak zgodności z umową istniejący w chwili dostarczenia Usługi Cyfrowej i ujawniony w ciągu
2 lat od tej chwili.
5. Klient zobowiązany jest do współpracy ze Sprzedawcą, w celu ustalenia czy brak zgodności Usługi Cyfrowej z
Umową wynika z cech Środowiska Cyfrowego Klienta.
6. Zawiadomienia o braku zgodności Usługi lub Usługi Cyfrowej z umową oraz zgłoszenie odpowiedniego żądania
można dokonać za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: tomaszlygonski@gmail.com.
7. W powyższej wiadomości w formie elektronicznej należy podać jak najwięcej informacji i okoliczności
dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości oraz dane
kontaktowe. Podane informacje znacznie ułatwią i przyspieszą rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę.
8. Sprzedawca ustosunkuje się do żądania Klienta niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od momentu
zgłoszenia reklamacji.
9. W przypadku reklamacji Klienta będącego Konsumentem lub podmiotem, o którym mowa w § 10 Regulaminu –
nierozpatrzenie reklamacji w terminie 14 dni od jej zgłoszenia jest jednoznaczne z jej uwzględnieniem.
10. Klient może żądać w pierwszej kolejności doprowadzenia Usługi lub Usługi Cyfrowej do zgodności z Umową.
Obniżenia Ceny oraz odstąpienia od umowy Klient może żądać wyłącznie w określonych w ustawie o prawach
konsumenta z dnia 30 maja 2014 r. przypadkach.
11. W związku z uzasadnioną reklamacją Klienta będącego Konsumentem lub podmiotem, o którym mowa w § 10
Regulaminu, Sprzedawca odpowiednio:
11.1. doprowadza Usługę lub Usługę Cyfrową do zgodności z Umową na swój koszt,
11.2. obniża cenę Usługi lub Usługi Cyfrowej (obniżona cena musi pozostawać w proporcji ceny Usługi lub
Usługi Cyfrowej zgodnej z umową do Usługi lub Usługi Cyfrowej niezgodnego z umową oraz dodatkowo w
przypadku, gdy Usługa Cyfrowa dostarczana jest częściami lub w sposób ciągły – uwzględniać czas, w którym
Usługa Cyfrowa była niezgodna z Umową) i zwraca Konsumentowi lub podmiotowi, o którym mowa w § 10
wartość obniżonej Ceny najpóźniej w terminie 14 dni od otrzymania uprawnionego oświadczenia tego
Konsumenta lub podmiotu, o którym mowa w § 10 o obniżeniu ceny,
11.3. zwraca cenę Usługi lub Usługi Cyfrowej najpóźniej w terminie 14 dni od dnia otrzymania
oświadczenia o odstąpieniu.
12. Odpowiedź na reklamację jest przekazywana na papierze lub innym trwałym nośniku np. wiadomość mailowa
lub SMS.
13. Sprzedawca nie jest uprawniony do żądania zapłaty za czas, w którym Usługa Cyfrowa była niezgodna z Umową,
nawet jeśli przed odstąpieniem od Umowy, Klient z niej faktycznie korzystał.
14. Sprzedawca jest zobowiązany do zwrotu Ceny jedynie w części odpowiadającej Usłudze Cyfrowej niezgodnej z
umową oraz Usłudze Cyfrowej, której obowiązek dostarczenia odpadł wskutek odstąpienia od umowy.
§ 8
PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
1. Z zastrzeżeniem pkt 4 niniejszego paragrafu, Klient będący jednocześnie Konsumentem lub podmiotem, o
którym mowa w § 10 Regulaminu, który zawarł umowę na odległość, może od niej odstąpić bez podania
przyczyn, składając stosowne oświadczenie w terminie 14 dni.
2. W razie odstąpienia od umowy, Umowa jest uważana za niezawartą.
3. Termin czternastodniowy, w którym Konsument lub podmiot, o którym mowa w § 10 Regulaminu, mogą
odstąpić od umowy, liczy się:
3.1. dla umowy, w wykonaniu której Sprzedawca wydaje towar będąc zobowiązany do przeniesienia jego
własności – od dnia, w którym Konsument lub podmiot, o którym mowa w § 10 Regulaminu (lub wskazana
przez nich osoba trzecia inna niż przewoźnik) objął produkt w posiadanie,
3.2. dla umowy, która obejmuje wiele towarów które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach – od
objęcia w posiadanie ostatniego towaru, jego partii lub części,
3.3. dla umowy polegającej na regularnym dostarczaniu towaru przez czas oznaczony – od objęcia w posiadanie
pierwszego z towarów,
3.4. dla pozostałych umów – od dnia zawarcia umowy.
4. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi lub podmiotowi, o którym
mowa w § 10 Regulaminu, w wypadku Umowy:
4.1. o świadczenie usług, za które Konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli Sprzedawca wykonał w
pełni usługę za wyraźną i uprzednią zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem
świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i
przyjął to do wiadomości,
4.2. o dostarczanie treści cyfrowych niedostarczanych na nośniku materialnym, za które konsument jest
zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli przedsiębiorca rozpoczął świadczenie za wyraźną i uprzednią zgodą
konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia
przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości, a przedsiębiorca
przekazał konsumentowi potwierdzenie.
5. Prawo odstąpienia od Umowy przysługuje zarówno Sprzedawcy, jak i Klientowi, w przypadku niewykonania przez
drugą stronę umowy swojego zobowiązania w terminie ściśle określonym.
6. Po odstąpieniu od umowy przez Klienta Sprzedawca nie może wykorzystywać treści innych niż dane osobowe
dostarczone lub wytworzone przez Klienta w trakcie korzystania z Usługi Cyfrowej, z wyjątkiem treści, które:
a) są użyteczne wyłącznie w związku z Usługą Cyfrową, która stanowiła przedmiot umowy,
b) dotyczą wyłącznie aktywności Klienta w trakcie korzystania z Usługi Cyfrowej, która stanowiła
przedmiot umowy,
c) zostały połączone przez Sprzedawcę z innymi danymi i nie mogą zostać rozłączone bez nadmiernych
trudności,
d) zostały wytworzone przez Klienta wspólnie z innymi Klientami, którzy nadal mogą z nich korzystać.
7. Z wyjątkiem przypadków, o których mowa w pkt 6 niniejszego paragrafu, Sprzedawca na żądanie Klienta
udostępnia mu treści inne niż dane osobowe, które zostały dostarczone lub wytworzone przez Klienta w trakcie
korzystania z Usługi Cyfrowej dostarczonej przez Sprzedawcę, nieodpłatnie, w rozsądnym terminie i w
powszechnie używanym formacie do odczytu maszynowego.
8. W przypadku odstąpienia od umowy Sprzedawca może uniemożliwić Klientowi, o dalsze korzystanie z Usługi
Cyfrowej, w szczególności zablokowanie konta użytkownika.
§ 9
POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE PRZEDSIĘBIORCÓW (B2B)
1. W niniejszym paragrafie zawarto postanowienia dotyczące wyłącznie przedsiębiorców nieobjętych ochroną
wynikającą z Ustawy o prawach konsumenta, o której mowa w § 10 Regulaminu.
2. Sprzedawcy przysługuje prawo odstąpienia od Umowy zawartej z Klientem niebędącym Konsumentem w
terminie 14 dni roboczych od dnia jej zawarcia. Odstąpienie od Umowy w tym wypadku może nastąpić bez
podania przyczyny i nie rodzi po stronie Klienta niebędącego Konsumentem żadnych roszczeń w stosunku do
Sprzedawcy.
3. Sprzedawca ma prawo ograniczyć w stosunku do Klientów niebędących Konsumentami udostępnione przez
niego sposoby płatności, w tym także wymagać dokonania przedpłaty części bądź całości Ceny bez względu na
wybrany przez Klienta sposób płatności oraz fakt zawarcia Umowy.
4. Usługodawca może wypowiedzieć umowę o świadczenie Usługi Elektronicznej ze skutkiem natychmiastowym i
bez wskazywania przyczyn poprzez przesłanie Usługobiorcy niebędącemu Konsumentem oświadczenia o
wypowiedzeniu.
§ 10
POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE PRZEDSIĘBIORCÓW NA PRAWACH KONSUMENTÓW
1. Przedsiębiorca prowadzący jednoosobową działalność gospodarczą (niniejszy paragraf nie dotyczy spółek
handlowych) jest objęty ochroną przewidzianą Ustawą o prawach konsumenta pod warunkiem, że umowa, którą
zawiera ze Sprzedawcą jest bezpośrednio związana z jego działalnością gospodarczą, ale z treści tej umowy
wynika, że nie ma ona dla niego charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu
wykonywanej przez niego działalności gospodarczej.
2. Osoba prowadząca działalność gospodarczą, o której mowa w pkt 1 niniejszego paragrafu jest objęta ochroną
wyłącznie w zakresie:
2.1. niedozwolonych postanowień umownych — tzw. klauzul abuzywnych,
2.2. odpowiedzialności z tytułu braku zgodności Usługi z umową,
2.3. prawa odstąpienia od umowy zawartej na odległość,
2.4. zasad dotyczących umowy o dostarczanie Usługi Cyfrowej.
3. Przedsiębiorca, o którym mowa w pkt 1 niniejszego paragrafu traci uprawnienia z tytułu ochrony konsumenckiej
w przypadku, gdy Umowa Sprzedaży, którą zawarł ze Sprzedawcą posiada charakter zawodowy, który jest
weryfikowany na podstawie wpisu tego przedsiębiorcy w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności
Gospodarczej Rzeczypospolitej Polskiej, w szczególności wskazanych tam kodów Polskiej Klasyfikacji Działalności.
4. Przedsiębiorcy, o których mowa w pkt 1 niniejszego paragrafu nie są objęci ochroną instytucjonalną zapewnioną
dla Konsumentów przez powiatowych rzeczników praw konsumenta jak również Prezesa UOKiK.
§ 11
RODZAJ I ZAKRES USŁUG ELEKTRONICZNYCH
1. Usługodawca umożliwia za pośrednictwem Serwisu korzystanie z Usług Elektronicznych takich jak:
1.1. zawieranie Umów Sprzedaży i Umów o dostarczenie Usług Cyfrowych,
1.2. prowadzenie Konta w Serwisie,
1.3. Formularz Kontaktowy.
2. Świadczenie Usług Elektronicznych na rzecz Usługobiorców w Serwisie odbywa się na warunkach określonych w
Regulaminie.
3. Usługodawca ma prawo do zamieszczania na stronie internetowej Serwisu treści reklamowych. Treści te,
stanowią integralną część Serwisu i prezentowanych w nim materiałów.
§ 12
WARUNKI ŚWIADCZENIA I ZAWIERANIA UMÓW O ŚWIADCZENIE USŁUG ELEKTRONICZNYCH
1. Świadczenie Usług Elektronicznych określonych w § 12 pkt od 1.1 do 1.3 Regulaminu przez Usługodawcę jest
nieodpłatne.
2. Okres na jaki umowa zostaje zawarta:
2.1. umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej polegającej na umożliwieniu złożenia Zamówienia w Serwisie
zawierana jest na czas oznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą złożenia Zamówienia albo zaprzestania jego
składania przez Usługobiorcę,
2.2. umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej polegającej na prowadzeniu Konta w Serwisie zawierana jest na
czas nieoznaczony. Zawarcie umowy następuje w chwili wysłania przez Usługobiorcę uzupełnionego
Formularza Rejestracji,
2.3. umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej polegającej na umożliwieniu wysłaniu wiadomości do
Usługodawcy za pośrednictwem Formularza Kontaktowego zawierana jest na czas oznaczony i ulega
rozwiązaniu z chwilą wysłania wiadomości albo zaprzestania jej wysyłania przez Usługobiorcę.
3. Wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się
Usługodawca:
3.1. komputer (lub urządzenie mobilne) z dostępem do Internetu,
3.2. dostęp do poczty elektronicznej,
3.3. przeglądarka internetowa,
3.4. włączenie w przeglądarce internetowej Cookies oraz Javascript.
4. Usługobiorca zobowiązany jest do korzystania z Serwisu w sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami mając
na uwadze poszanowanie dóbr osobistych i praw własności intelektualnej osób trzecich.
5. Usługobiorca zobowiązany jest do wprowadzania danych zgodnych ze stanem faktycznym.
6. Usługobiorcę obowiązuje zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym.
§ 13
REKLAMACJE ZWIĄZANE ZE ŚWIADCZENIEM USŁUG ELEKTRONICZNYCH
1. Reklamacje związane ze świadczeniem Usług Elektronicznych za pośrednictwem Serwisu Usługobiorca może
składać za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: tomaszlygonski@gmail.com.
2. W powyższej wiadomości e-mail, należy podać jak najwięcej informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu
reklamacji, w szczególności rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości oraz dane kontaktowe. Podane
informacje znacznie ułatwią i przyspieszą rozpatrzenie reklamacji przez Usługodawcę.
3. Rozpatrzenie reklamacji przez Usługodawcę następuje niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od
momentu zgłoszenia.
4. Odpowiedź Usługodawcy w sprawie reklamacji jest wysyłana na adres e-mail Usługobiorcy podany w zgłoszeniu
reklamacyjnym lub w inny podany przez Usługodawcę sposób.
§ 14
WARUNKI ROZWIĄZYWANIA UMÓW O ŚWIADCZENIE USŁUG ELEKTRONICZNYCH
1. Wypowiedzenie umowy o świadczenie Usługi Elektronicznej:
1.1. wypowiedzeniu może ulec umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej o charakterze ciągłym i
bezterminowym (prowadzenie Konta),
1.2. Usługobiorca może wypowiedzieć umowę ze skutkiem natychmiastowym i bez wskazywania przyczyn
poprzez przesłanie stosownego oświadczenia za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres:
tomaszlygonski@gmail.com.
1.3. Usługodawca może wypowiedzieć umowę o świadczenie Usługi Elektronicznej o charakterze ciągłym i
bezterminowym w przypadku, gdy Usługobiorca narusza Regulamin, w szczególności, gdy dostarcza treści o
charakterze bezprawnym po bezskutecznym wcześniejszym wezwaniu do zaprzestania naruszeń z
wyznaczeniem odpowiedniego terminu. Umowa w takim wypadku wygasa po upływie 7 dni od dnia złożenia
oświadczenia woli o jej wypowiedzeniu (okres wypowiedzenia),
1.4. wypowiedzenie prowadzi do ustania stosunku prawnego ze skutkiem na przyszłość.
2. Usługodawca i Usługobiorca mogą rozwiązać umowę o świadczenie Usługi Elektronicznej w każdym czasie w
drodze porozumienia stron.
§ 15
WŁASNOŚĆ INTELEKTUALNA
1. Wszystkie treści zamieszczone na stronie internetowej pod adresem http://www.tradingmarkets.pl korzystają z
ochrony prawnoautorskiej i (z zastrzeżeniem § 15 pkt 3) są własnością TOM FUTURE SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ
ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ wpisana do Rejestru Przedsiębiorców przez SĄD REJONOWY W KIELCACH, X WYDZIAŁ
GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO pod numerem KRS: 0000987019, kapitał zakładowy: 5 000
zł, miejsce wykonywania działalności oraz adres do doręczeń: ul. Stefana Okrzei 62D/3, 25-526 Kielce, adres
poczty elektronicznej (e-mail): tomaszlygonski@gmail.com, numer telefonu: – – – – – – – – – . Usługobiorca ponosi
pełną odpowiedzialność za szkodę wyrządzoną Usługodawcy, będącą następstwem użycia jakiejkolwiek
zawartości strony http://www.tradingmarkets.pl bez zgody Usługodawcy.
2. Jakiekolwiek wykorzystanie przez kogokolwiek, bez wyraźnej pisemnej zgody Usługodawcy, któregokolwiek z
elementów składających się na treść oraz zawartość strony http://www.tradingmarkets.pl stanowi naruszenie prawa
autorskiego przysługującego Usługodawcy i skutkuje odpowiedzialnością cywilnoprawną oraz karną.
3. Wszystkie nazwy handlowe, nazwy firm i ich logo użyte na stronie internetowej Serwisu pod adresem
http://www.tradingmarkets.pl należą do ich właścicieli i są używane wyłącznie w celach identyfikacyjnych. Mogą być
one zastrzeżonymi znakami towarowymi. Wszystkie materiały, opisy i zdjęcia prezentowane na stronie
internetowej Serwisu pod adresem http://www.traingmarkets.pl użyte są w celach informacyjnych.
§ 16
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1. Umowy zawierane poprzez Serwis zawierane są zgodnie z prawem polskim.
2. W przypadku niezgodności jakiejkolwiek części Regulaminu z obowiązującym prawem, w miejsce
zakwestionowanego przepisu Regulaminu zastosowanie mają właściwe przepisy prawa polskiego.
3. W przypadku, gdy Usługa Cyfrowa są dostarczane Klientowi w sposób ciągły lub w częściach, Sprzedawca jest
uprawniony do dokonywania w nich zmian w celu ich poprawienia i udoskonalenia ich funkcjonalności. Zmiany te
nie powodują jakichkolwiek kosztów dla Klienta.
4. Sprzedawca informuje Klienta, o zmianach, o których mowa w pkt 3 w sposób jasny i zrozumiały, a jeśli
wprowadzana zmiana wypływa na dostęp Klienta do Usługi Cyfrowej i na korzystanie z niej, Sprzedawca
informuje o niej Klienta z wyprzedzeniem i poprzez przesłanie na trwałym nośniku informacji o:
4.1. terminie dokonania zmiany,
4.2. właściwościach zmiany,
4.3. prawie do wypowiedzenia umowy bez zachowania terminu wypowiedzenia w ciągu 30 dni od dnia
dokonania zmiany lub poinformowania o tej zmianie, jeśli poinformowanie nastąpiło później niż ta zmiana.
5. Sprzedawca zwolniony jest z obowiązku, o którym mowa w pkt 4 niniejszego paragrafu, jeśli zapewnił Klientowi
uprawienie do zachowania bez dodatkowych kosztów Usługę Cyfrową zgodną z umową i w stanie
niezmienionym.
6. Wszelkie spory wynikłe z Umów Sprzedaży między Serwisem, a Konsumentami będą rozstrzygane w pierwszej
kolejności na drodze negocjacji, z intencją polubownego zakończenia sporu, z uwzględnieniem ustawy o
pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich. Jeśli jednak nie byłoby to możliwe, lub też byłoby
niesatysfakcjonujące dla którejkolwiek ze stron, spory będą rozstrzygane przez właściwy sąd powszechny,
zgodnie z pkt 7 niniejszego paragrafu.
7. Sądowe rozstrzyganie sporów:
7.1. ewentualne spory powstałe pomiędzy Usługodawcą, a Usługobiorcą (Klientem) będącym jednocześnie
Konsumentem lub podmiotem, o którym mowa w § 10 Regulaminu, zostają poddane sądom właściwym
zgodnie z przepisami kodeksu postępowania cywilnego z dnia 17 listopada 1964 r.,
7.2. ewentualne spory powstałe pomiędzy Usługodawcą, a Usługobiorcą (Klientem) niebędącym jednocześnie
Konsumentem, o którym mowa w § 9 Regulaminu, zostają poddane sądowi właściwemu ze względu na
siedzibę Usługodawcy.
8. Klient będący Konsumentem ma również prawo do skorzystania z pozasądowych sposobów rozstrzygania
sporów w szczególności poprzez złożenie po zakończeniu postępowania reklamacyjnego wniosku o wszczęcie
mediacji lub wniosku o rozpatrzenie sprawy przez sąd polubowny (wniosek można pobrać na stronie
internetowej http://www.uokik.gov.pl/download.php?plik=6223). Wykaz Stałych Polubownych Sądów
Konsumenckich działających przy Wojewódzkich Inspektoratach Inspekcji Handlowej dostępny jest na stronie
internetowej: http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq596. Konsument może skorzystać także z
bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której
zadań statutowych należy ochrona konsumentów. Pozasądowe dochodzenie roszczeń po zakończeniu
postępowania reklamacyjnego jest bezpłatne.
9. Konsument w celu polubownego rozwiązania sporu może w szczególności złożyć skargę za pośrednictwem
platformy internetowej ODR (Online Dispute Resolution), dostępnej pod
adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
